Opracowanie „Zemsty” Aleksandra Fredry

Szanowni,

bardzo zachęcam, abyście zechcieli zrecenzować moje opracowanie „Zemsty”. Zamierzam wystąpić z nim na konferencji metodycznej, więc szczególnie mi zależy na Waszych opiniach.

Co zawiera opracowanie „Zemsty”?

Jak zawsze pojawiają się w nim konkretne pomysły na zadania dla uczniów. Stawiam na ich aktywność w procesie uczenia się i na wyzwalanie kreatywności. Nie ma więc długiego wykładu ani olbrzymiego tekstu przewodniego. Wierzę, że młodzież potrzebuje wyłącznie kilku sugestii i pomocy w poradzeniu sobie z dziewiętnastowiecznym słownictwem (ten temat jednak pominęłam w opracowaniu, bo jestem przekonana, że nauczyciel najlepiej będzie wiedział, co i kiedy trzeba wyjaśnić).

Chciałam, aby to opracowanie „Zemsty” wyróżniało się wielością i różnorodnością metod pracy z uczniami. Mam nadzieję, że moje pomysły okażą się inspirujące i efektywne. Zaplanowałam dużo działań. Znajdą się tu moje ulubione techniki dramowe, rysowanie komiksów, opracowywanie projektu okładki albumu muzycznego, stacje zadaniowe, poszukiwanie współczesnego Papkina i coś specjalnego.

Gra o…mur

Opracowanie „Zemsty” zaczynam bowiem od propozycji długoterminowej (trwającej 2-3 tygodni) Gry o… mur. Przygotowałam nawet cegiełki, bo mi po głowie chodziło zapomniane dziś hasło rodem z głębokiego PRL-u „Kup pan cegłę” z komedii Ewa chce spać .

W tym miejscu pragnę serdecznie podziękować niezwykle inspirującej Nieprzeciętnej polonistce Ali Podstolec, która podsunęła mi pomysł.

Zapraszam do lektury i proszę o komentarze.

https://view.genial.ly/61d49e441d0f2b0ded903803/presentation-zem

Inne opracowania lektur szkolnych znajdziecie tutaj

Udostępnij

Podobne wpisy

7 komentarzy

  1. Ciekawe opracowanie. Na pewno uczniowie chętnie zaangażują się w takie lekcje. A co najważniejsze, zrozumieją „Zemstę”! Gratuluję!

  2. Bardzo dziękuję Pani Radosławie za prowadzenie tej strony.Takich polonistek w dzisiejszych czasach bardzo brakuje,zawsze pomocna,zawsze dla każdego znajdzie czas i wytłumaczy trudną problematykę lektury.Opracowywane przez nią materiały są na wagę złota i wszystkim nam- czy to uczniowi,czy poloniście w pracy pomogły.Co tu dużo mówić – po prostu dziękuję.
    Basia S.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *