Ballady Adama Mickiewicza w szkole podstawowej i ponadpodstawowej

Polecam opracowanie Ballady Adama Mickiewicza w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Znajdą tu Państwo nie tylko zadania umożliwiające analizę i interpretację utworów, ale także coś uwspółcześniającego, kreatywnego, inspirującego.


W opracowaniu znajdują sie pomysły na trzy ballady Adama Mickiewicza omawiane w szkole podstawowej: Pani Twardowska z teatrzykiem kukiełkowym, Powrót taty z sugestią przygotowania gry, Świtezianka z myśleniem krytycznym, współczesnymi nawiązaniami i Design Thinking. Dla starszych uczniów przygotowałam różnorodne pomysły na Romantyczność z audycją radiową, tworzeniem komiksu, czytaniem w 5 krokach, debatą współczesnej młodzieży oraz zadaniami maturalnymi. Pracę wokół Świtezi proponuję skupić wokół romantycznego pejzażu, porównaniu ballady ze współczesnym filmem Kamila Polaka oraz przygotowaniem czytania performatywnego. Natomiast na Lilije spoglądam jak na przykład romantycznej literatury grozy i zachęcam do przygotowania okładki własnej ballady. Mam nadzieję, że, jeśli Państwo wykorzystają moje pomysły, dzieci i młodzież będą się dobrze bawić.

Do prezentacji dołączyłam również slajd skupiony wokół artykułu Mickiewicz influencerem? O popularności Ballad i romansów. Proponuję, aby odczytać ten tekst w kontekście wymagań, jakie stawia się wpływowym internautom i opracować materiały potrzebne do założenia profilu Adama Mickiewicza w mediach społecznościowych.

Jak zawsze, opracowanie kończę wykazem źródeł i podziękowaniem.

Serdecznie zapraszam do obejrzenia prezentacji i wykorzystania na lekcjach. Niechaj w Roku Romantyzmu Polskiego utwory Mickiewicza sprawią nam wszystkim radość!

Link do prezentacji poniżej:

Ballady Adama Mickiewicza w szkole podstawowej i ponadpodstawowej


Wśród moich materiałów znajdą Państwo również Escape Room na motywach Świtezianki.

Udostępnij

2 myśli na “Ballady Adama Mickiewicza w szkole podstawowej i ponadpodstawowej”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *