|

Prezentacja epoki

Dzień dobry, zapraszam do zapoznania się z moim nowym pomysłem. Dla licealistów, a w szczególności maturzystów, postanowiłam przygotować prezentacje epok. Pierwsza dotyczy starożytności.

Starożytność. Podstawowe wiadomości o epoce i jej dziedzictwie.

To pierwsza prezentacja spod znaku Superkorków! I pewnie zapowiedź, że w tym roku skupię się na pomocach do matury. Może to trochę rozczaruje nauczycieli, bo przecież cykl opracowań lektur nie jest skończony, ale wydaje mi się, że realizacja tego pomysłu jest pilniejsza. I mnie bardziej potrzebna, bo prowadząc firmę, muszę swoim klientom zaoferować coś ekstra.

Co w treści prezentacji?

Oczywiście, kompendium wiedzy zapisane w sposób możliwie zwięzły i prosty. Treści podkreślane kolorami: czerwonym -najważniejsze, zielonym lub niebieskim – warte zapamiętania, czarnym – tekst podstawowy. A poza tym pod plusikami rozszerzenie wiadomości. Nie pominęłam tym razem streszczeń utworów, bo przy tak olbrzymiej ich liczbie warto, aby maturzyści odświeżyli znajomość treści.

Ale to nie wszystko…

Planuję, że powstaną prezentacje do wszystkich epok. Ale to nie są tylko prezentacje epok! Spójrzcie sami:

Tak, w prezentacjach epok dzielę się z Czytelnikami swoimi pomysłami na opracowanie tematów jawnych. Rzadko są to gotowe odpowiedzi, częściej sugestie merytoryczne i propozycje kontekstów, które czasem tylko wymieniam, a czasem komentuję.

Na koniec prośba…

Jak zawsze proszę o komentarze, sugestie, uwagi. I o niepomijanie reklam. A poza tym proszę, powiedzcie swoim uczniom, znajomym i komu tam jeszcze chcecie, że te prezentacje można znaleźć na blogu Zapiskipolonistki.pl oraz na stronach Zapiski polonistki i Superkorki na Facebooku.

Miłej lektury!

Udostępnij

Podobne wpisy

5 komentarzy

    1. Dzień dobry, serdecznie dziękuję za uwagę. Ma Pan rację, to nie jest autorskie opracowanie historii literatury. Dlatego udostępniam je bezpłatnie. Korzystam ze wskazanych na końcu źródeł, zestawiam je po merytorycznym sprawdzeniu. Autorskie są pomysły na opracowanie tematów maturalnych. Wyszłam z założenia, że uczeń nie opracuje dobrze pytań, jeśli nie będzie miał wiedzy, więc moje zadanie ma polegać na selekcji materiału i jego przystępnej prezentacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *