Temat: Myślenie mityczne
„Na początku był Chaos”, ale uporządkowały go…
Po lekcji będziesz:
- znał/a i rozumiał/a treść mitów;
- przedstawiał/a propozycje interpretacji mitów i formułował/a argumenty na poparcie swych sądów;
- rozpoznawał/a w mitach uniwersalne problemy i wypowiadał/a się w tym kontekście na temat wartości;
1. Pytania filozoficzne:
2. Znajdź w Wikipedii wyjaśnienie tęczy. Przypomnij sobie, jak starożytni Grecy objaśniali to zjawisko.
3. Mit
- Opowiada historię świętą.
- Odkrywa sakralny wymiar wszystkiego, co istnieje.
- Opisuje początki świata, człowieka, zjawisk przyrody i obyczajów.
- Nadaje światu sens.
- Jego bohaterowie to istoty obdarzone niezwykła mocą.
4. Rodzaje mitów: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Trimino. Możesz w domu wydrukować, pociąć i układać.
6. Wykład dr hab. Bogusława Bednarka: Na początku był chaos, ale uporządkowały go … mity.
Do czego nam są potrzebne mity?____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Zadanie domowe do wyboru:
Na podstawie mitu o początku:
- opracuj komiks pt. Grecki mit o początku (można stosować schematyczne rysunki)
- narysuj drzewo genealogiczne bogów greckich
- przygotuj zabawę – układankę – kolejność wydarzeń w micie
Dzień dobry,
wydrukowałam dla moich uczniów Trimino, ale mam problem z jego ułożeniem
Czy ma Pani wzór odpowiedzi?
Rozumiem, że każdy zestaw układa się osobno?
Pozdrawiam