Miłość niejedno ma imię

Wróciłam do realizacji cyklu o „Panu Tadeuszu”. Przerwa była trochę za długa, ale z pilniejszymi prośbami się Państwo zwracaliście. 

W poniższym pomyśle uczniowie mają wcielić się w wybraną postać z epopei i w jej imieniu napisać list do przyjaciela, w którym opowiedzą swoją historię miłosną i podzielą się swoimi przeżyciami. Przyszło mi teraz do głowy, że gdyby pomysł chwycił można by zebrać najciekawsze listy i stworzyć elektroniczną pamiątkę zdalnego nauczania. Co Państwo na to?

Spotkanie 6

 
Miłość niejedno ma imię – historie miłosne w „Panu Tadeuszu”
 
Dzień dobry, życzę miłego dnia i twórczej weny (dziś się przyda).

Kontynuujemy nasze spotkania z epopeją narodową. Musimy nieco zmienić ich formę, bo epidemia usadziła nas przed komputerami. Dlatego prośba do Was: piszcie w dokumentach edytowalnych zamieszczonych niżej. To znacznie ułatwia sprawdzanie tekstów i sugerowanie zmian.

Dziś chcę, abyśmy się pochylili na historiami miłosnymi w „Panu Tadeuszu” Nie, nie pomyliłam się – historiami, nie historią. Jest ich przecież wiele. Wasze zadanie będzie polegało na wcieleniu się w jedną z postaci epopei i napisaniu w jej imieniu listu do przyjaciółki lub przyjaciela. Treść listu powinna przedstawiać historię miłosną postaci. To jest zadanie obowiązkowe.

 
Wykorzystując fakt, że musimy pozostać w domach, może znajdziecie czas i ochotę, aby wysłać ten list (po ewentualnych poprawkach) e-mailem do swojej koleżanki lub kolegi? A na otrzymany tą drogą czyjś list odpowiecie, historią z innej lektury?
Decyzja będzie należała do Was. Ze swej strony życzę dobrej zabawy.

Skoro macie napisać list, przypomnijmy, co to za forma. Obejrzyjcie film O sztuce pisania listu i pobawcie się testem.

Wasze zadanie będzie nieco utrudnione, bowiem macie w listach zwierzyć się ze swoich uczuć miłosnych i opowiedzieć Waszą (wybranego bohatera) historię. Może się tu przydać słownictwo związane z opisem przeżyć wewnętrznych.

Zanim zabierzecie się do pracy twórczej, powinniście przygotować się merytorycznie, to znaczy zebrać jak najwięcej informacji o postaci, w imieniu której, chcecie pisać list. Zacznijmy od zabawy w grupowanie informacji. Wykorzystajcie grę Miłość w „Panu Tadeuszu”. Teraz zdecydujcie, w kogo się wcielicie: Telimenę, Zosię, Ewę czy może w Tadeusza lub Hrabiego?

Czas na pracę z lekturą.
Trzeba przewertować tekst w poszukiwaniu ważnych informacji. Szczególną uwagę zwróćcie na księgi I, II, III, IV, X, XI i XII, dla ułatwienia posługujcie się planem, który Adam Mickiewicz umieścił na początku każdej księgi. Dobrze sprawdza się w tego typu pracy metoda fiszek, czyli małych karteczek, na których wypisujemy hasłowo informację i oznaczenie miejsca, gdzie znajduje się ważny dla Was cytat.
Jeśli już wyobraziliście sobie swojego bohatera i znacie jego perypetie miłosne, to zdecydujcie, z czego chce się zwierzyć przyjacielowi. Nie musicie wykorzystywać wszystkich informacji, ale ważne jest, byście opisywali przeżycia wewnętrzne.
Pora zasiąść do pisania. Wykorzystajcie plik List – to dokument edytowalny. Łatwiej nam się będzie współpracowało. Oczywiście, jeśli chcecie, mogę zasugerować ewentualne poprawki.

Powodzenia! Lekkiego pióra!

Classroom
Kod dostępu ecyi62

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *